Silk Way Rally 2013 - Awans Dąbrowskiego i Czachora

pon, 8 lipca 2013 godz. 19:55:30 skomentuj rajdy terenowe

Dąbrowski/Czachor | Fot. ORLEN Team

Władimir Wasiliew, który jedzie starszą wersją G-Force Proto, ponieważ zespół nie zdążył przygotować drugiego nowego samochodu, objął prowadzenie w Silk Way Rally po pętli Wołgograd - Wołgograd. Na etapie rozegrano dwa odcinki specjalne, przedzielone 44-kilometrową neutralizacją. Adam Małysz i Rafał Marton uzyskali dzisiaj szósty rezultat. Marek Dąbrowski i Jacek Czachor awansowali o dwie pozycje po ósmym czasie. Piotr Beaupre stracił niemal 3 godziny.

- Bardzo ciężki, długi odcinek specjalny i niesamowicie wymagający nawigacyjnie - mówił Adam Małysz. - Wszyscy błądzili, gdyż trasa była mylnie opisana w roadbooku. Piąte miejsce w takiej obsadzie bardzo satysfakcjonuje. Chcemy walczyć o jak najwyższe pozycje, wiemy jednak również, jakie są nasze możliwości i doświadczenie. Jeszcze kilka ciężkich odcinków specjalnych, na których chcemy dać z siebie wszystko.

- Są partie trasy, na których jedziemy bardzo szybko - na etapie rewelacyjnie pokonaliśmy wydmy - w innych miejscach musimy znacznie bardziej się koncentrować by dorównywać tempem rywalom - powiedział Marek Dąbrowski. - Dzisiaj wiele się nauczyliśmy. W jednym miejscu droga była, źle oznaczona w roadbooku, tam pogubiło się wiele załóg włącznie z nami i straciliśmy kilka cennych minut. Coraz lepiej jednak rozumiemy auto i efektywniej współpracujemy z Jackiem.

- Za wolno wjechaliśmy do jednej z rzek i utkwiliśmy, wynika to z naszej nieznajomości pełnych możliwości auta - wyjaśnia Jacek Czachor. - Gdybyśmy dodali gazu do oporu, najprawdopodobniej nic by się nie stało, a tak straciliśmy około 4 minut. Ale to też dobre doświadczenie na przyszłość. Jedziemy coraz bardziej płynnie, aczkolwiek zdajemy sobie sprawę, że jeszcze dużo przed nami, zanim osiągniemy swój limit.

Małysz/Marton | Fot. ORLEN Team

Wydarzeniem dnia w rywalizacji ciężarówek była awaria Kamaza zwycięzcy Dakaru, Eduarda Nikołajewa. Edik testuje nowy silnik na Dakar Rally 2014. Anton Szibałow jadący jako pierwszy, stracił 22 minuty do Andrieja Karginowa. Drugi w wynikach etapu, Ajrat Mardiejew objął prowadzenie w rajdzie. Kłopoty z układem paliwowym Królewny 69 kosztowały Aleša Lopraisa 40 minut. Robin Szustkowski, Jarosław Kazberuk i Filip Škrobánek po 10 czasie awansowali do czołowej dziesiątki.

- Dzisiejsza trasa była trudna, przede wszystkim nawigacyjnie - mówi Robin Szustkowski. - W pewnym momencie niestety pomyliliśmy się, pojechaliśmy „za tłumem” i później przez dłuższą chwile musieliśmy szukać punktu kontrolnego. Było też dużo niebezpiecznych uskoków. Na jednym z nim nasz kolega, Artur Ardawiczus, miał dosyć groźny wypadek. Jego mechanik ma uszkodzone kręgi szyjne.

- Doczekaliśmy się etapu typowo dakarowego - dodał Jarek Kazberuk. - Niektóre odcinki były tak trudne, o ile nie bardziej, jak w Ameryce Południowej. Kilka razy mocno nas przechyliło, stanęliśmy na dwóch kołach, ale na szczęście obyło się bez przewrotek. Jutro musimy pojechać pewnie i  w miarę możliwości szybko. Tak, żeby być w obozie wcześnie i mieć czas na przygotowania do kolejnego dnia, który na pewno nie będzie łatwiejszy.

Tatra Lotto Teamu

Etap 2: Wołgograd - Wołgograd 546 km (OS 333 + 145 km)

SAMOCHODY
1. Władimir Wasiliew/Witalij Jewtekow (RUS) G-Force Proto 6:05.23
2. Philippe Gache/Jean-Pierre Garcin (F) Buggy SMG +6.26
3. Boris Gadasin/Aleksiej Kuzmicz (RUS) G-Force Proto New Line +7.03
4. Jean-Louis Schlesser/Konstantin Żilcow (F/RUS) Schlesser Original +11.53
5. Christian Lavieille/Jean-Michel Polato (F) Buggy Juke +12.00
6. Adam Małysz/Rafał Marton (PL) Toyota Hilux +21.01
7. Balazs Szalay/Laszlo Bunkoczi (H) Opel Mokka +29.50
8. Marek Dąbrowski/Jacek Czachor (PL) Toyota Hilux +33.28
9. Jewgienij Firsow/Wadim Fiłatow (RUS) Toyota Hilux +36.48
10. Laurent Fouquet/Bruno Bouey (F) Proto Sodicars +43.48
39. Piotr Beaupre/Jacek Lisicki (PL) BMW X5 CC +2:59.52

PO ETAPIE
1. Wasiliew 10:19.16, 2. Gache +3.37, 3. Schlesser +18.45, 4. Gadasin +26.27, 5. Małysz +38.51, 6. Firsow +59.35, 7. Szalay +1:00.03, 8. Dąbrowski +1:01.40, 9. Fouquet +1:16.59, 10. Pelichet +1:23.05, 23. Beaupre +3:36.07.

CIĘŻARÓWKI
1. Andriej Karginow/Andriej Mokiejew/Igor Diewiatkin (RUS) Kamaz 4326 +6:01.49
2. Ajrat Mardiejew/Ajdar Bielajew/Anton Mirnyj (RUS) Kamaz 4326 +13.46
3. Dmitrij Sotnikow/Wiaczesław Mizukajew/Andriej Afierin (RUS) Kamaz 4326 +16.58
4. Anton Szibałow/Robert Amatycz/Ałmaz Hisamijew (RUS) Kamaz 4326 +22.17
5. Siarhiej Wiazowicz/Aleksandr Paliszczuk/Dmitrij Wichrenka (BY) MAZ 5309 RR +37.42
6. Vlastimil Vildman/Martin Macik Jr/Michal Mrkva (CZ) LIAZ 111.154 +51.23
7. Jaroslav Valtr/Josef Kalina/Jakub First (CZ) LIAZ 111.154 +58.26
8. Aleš Loprais/Serge Bruynkens/Radim Pustějovský (CZ/B/CZ) Tatra 815/2 +1:00.03
9. Aleksandr Wasiliewskij/Anton Zaparoszczanka/Walerij Kazłowskij (BLR) MAZ 5309 RR +1:08.45
10. Robin Szustkowski/Jarosław Kazberuk/Filip Škrobánek (PL/PL/CZ) Tatra 815 +1:26.14

PO ETAPIE
1. Mardiejew 10:47.38, 2. Szibałow +6.26, 3. Karginow +24.52, 4. Wiazowicz +44.41, 5. Sotnikow +50.09, 6. Loprais +52.18, 7. Valtr +57.13, 8. Vildman +1:04.46, 9. Kuprianow +2:03.51, 10. Szustkowski +2:08.18.

Kamaz 4326 | Fot. kamazmaster.ru

Fot. ORLEN Team / kamazmaster.ru