Rajd Safari 2018 - Mówią przed Columna Medica Rajdem Safari

pią, 25 maja 2018 godz. 12:55:53 skomentuj rajdy terenowe

Paweł Molgo

PAWEŁ MOLGO: - W tym roku nie bierzemy udziału w walce o zwycięstwo w pełnym cyklu RMPST, a starty w wybranych rundach traktujemy jako okazję do szlifowania formy i testowania auta.  To nie oznacza, że będziemy jechać w tempie spacerowym – wręcz przeciwnie: nie zamierzamy odpuszczać, ale pozostawimy sobie margines bezpieczeństwa, nie stawiając wszystkiego na jedną szalę. Zapowiada się piękna pogoda, która zwiastuje przyjemne zawody i fajną zabawę. Ze sportowego punktu widzenia wolałbym jednak deszcz, który sprawiłby, że warunki na trasie byłyby mniej przewidywalne, a przez to rywalizacja stałaby się atrakcyjniejsza.  Toyota jest w doskonałej formie, ale zdajemy sobie sprawę, że Peugeota z niej nie uczynimy. Trudno ją porównywać do najnowszych konstrukcji naszych głównych konkurentów – na przykład MINI All4 Racing, które jest autem z innej ligi. Jej podstawowym ograniczeniem jest sztywny tylny most sprawiający, że na dużych nierównościach poruszamy się wolniej od najszybszych rywali. Ale oczywiście Toyota nadal jest świetnym autem, dającym wiele frajdy podczas jazdy. Najlepiej odnajduje się na dłuższych, wieloetapowych rajdach, gdzie walczy się o minuty czy nawet godziny. Na krótkich i piekielnie szybkich zawodach w kraju liczy się każda sekunda.

Marcin ŁukaszewskiMARCIN ŁUKASZEWSKI: - Przed nami ponad 220 kilometrów odcinków specjalnych na poligonie w Drawsku Pomorskim. Spodziewam się, że oesy będą bardzo wymagające. Po jazdach testowych podczas shakedownu widać też, że z pewnością będzie się bardzo kurzyć, co dodatkowo utrudni rywalizację