Podsumowanie I rundy GEPA Logistics SUPER RALLY

pią, 17 marca 2017 godz. 09:20:19 skomentuj rajdy terenowe

fot. Łukasz Łazarz

I runda GEPA Logistics SUPER RALLY na terenach gminy Oława i miasta Oława, 3-5.03.2017 – nowe i niezwykle gościnne miejsce, które na stałe wpisze się w kalendarz Super Rally.

W pierwszy weekend marca, na terenie gminy Oława i miasta Oława, rozegrana została I runda GEPA Logistics SUPER RALLY,  będącą  jednocześnie I rundą walki o  Puchar Can-Am. To były 3 dni pełne emocji, pierwszych promyków wiosennego słońca, niekończących się rozmów o motorsporcie i oczywiście walki o jak najlepsze czasy przejazdów. Wszędzie roztaczała się miła, sportowa atmosfera współzawodnictwa - jedyna i niepowtarzalna, która sprawia, że na te trzy dni zapominamy o troskach życia codziennego, a przenosimy się w świat cross-country. Tym razem pojawiło się wiele nowych załóg m.in. z Oławy, Wrocławia, Łodzi itd. i zawiązało się wiele nowych przyjaźni pomiędzy stałymi bywalcami Super Rally, a zawodnikami, którzy przyjechali po raz pierwszy.

Baza, miasteczko maszyn wraz całym zapleczem sanitarno-gastronomicznym, jak również start honorowy ulokowane zostały w centralnym punkcie miasta i zdominowały na czas imprezy cały oławski rynek. Mieszkańcy wspaniale przyjęli zaistniałe utrudnienie w ruchu i wyszli tłumnie na ulicę witając zawodników miłymi transparentami oraz machając do nich na trasie. Mnóstwo dzieci i dorosłych miało niepowtarzalną okazję z bliska zobaczyć wspaniałe maszyny, która przyjechały z całej Polski, jak również samemu spróbować jazdy pojazdami marki Can-Am, które zostały przygotowane do testów przez importera - firmę Taurus Sea Power z Gdańska. A są to pojazdy mega mocne i mega szybkie, a najlepszym dowodem na to, jest fakt, że najlepszy czas wśród wszystkich 130 startujących zawodników osiągnął Łukasz Łach za kierownicą Can-Ama XDS X3. Łukasz, chapeau bas!

W sumie linię startu przekroczyło 81 załóg w 9 klasach. Dzięki przychylności i nieocenionej pomocy Władz Gminy Oława udało się wytyczyć dwa odcinki testowe, niezbyt oddalone od siebie, co umożliwiło sprawną organizację przejazdów startujących.  Specyfika  ukształtowania dróg polnych z długimi prostymi odcinkami sprzyjała tym razem zawodnikom prowadzącym pojazdy o dużej mocy i osiągających wysokie  prędkości maksymalne. Emocji sportowych i zwrotów akcji, jak zwykle nie zabrakło. Kilka załóg boleśnie doświadczył sportowy pech awarii,  a dla kilku innych droga okazała się zbyt wąska. Miłym zaskoczeniem był najliczniejszy, jak do tej pory, udział w Super Rally pań za kierownicą bądź też na siedzeniu pilota. Zawodniczki świetnie dawały sobie radę i pozostawiały niektórych panów z tyłu.

W ramach serii GEPA Logistics Super Rally 2017 i przy zaangażowaniu importera quadów, pojazdów SSV i skuterów wodnych – firmy Taurus Sea Power - zawodnicy rywalizujący pojazdami kanadyjskimi marki Can-Am w klasach quad 2×4, quad 4×4 i w klasie SSV, SSV Turbo mieli szansę powalczyć o fantastyczne, firmowe nagrody i zwycięstwo w I rundzie Pucharu Can-Am Super Rally.

Dwudniowe zmagania zakończone zostały ogłoszeniem wyników i rozdaniem nagród na scenie przez władze gminy i miasta przy uroczyście wybuchających fajerwerkach.

W tym miejscu serdecznie dziękujemy Wójtowi Gminy Oława Janowi Kownackiemu, Burmistrzowi Tomaszowi Frischmannowi, Sponsorom, Funkcjonariuszom Komendy Powiatowej Policji w Oławie, grupie Ratownictwa Medycznego Rota-Med, Druhom z Ochotniczej Straży Pożarnej Gminy Oława, z jednostek: w Bystrzycy, Osieku, Owczarach i Siedlcach,  Sędziom,  Grupie  Brzeg  4X4, firmie Kowal – Rafał Kowalski, GEPA Logistics, TAG Heuer, Taurus Sea Power, Can-Am, Mudmaster.pl, Quersus, Hotel Bania**** – Thermal & Ski, Terma Bania, Kotelnica Białczańska, Kager, NTT System, eopony4x4.pl, iXXL Studio Reklamy Kielce, iDrukarnia.pl, oponyquad.pl, MAXXIS, Manta, Inflandia, Tubes International, Huta Szkła Zawiercie, Telecare S.A., Czapki Kegel-Błażusiak, MoneyWell Investment, MercedesAutoCentrum.pl, Hotel Jakub Sobieski w Oławie oraz oczywiście mieszkańcom gminy Oława i miasta Oława, a także wszystkim kibicom licznie przybyłym na odcinki testowe.

Wypowiedzi Zawodników po I rundzie GEPA Logistics SUPER RALLY na terenach gminy Oława i miasta Oława, 3-5.03.2017:

Irek Ostafin „ATV Kotoń” - 1 miejsce w klasie Quad 4x4 oraz 1 miejsce w Pucharze Can-Am w klasie Quad 4x4:
„Przyjechałem do gminy Oława / miasta Oława z nastawieniem na dobrą zabawę i oczywiście pościągać się trochę. Patrząc na listę startową liczyłem na miejsce w pierwszej dziesiątce, raczej nie licząc na to, że uda mi "dopchać" do podium. Trasy raczej proste, położone w fajnym terenie, gdzie można było się wyszaleć, ale z uwagą na szykany i zakręty, w których można było popełnić sporo błędów. Udało się wygrać, duża w tym zasługa sprzętu (Can-Am Renegade) i kolegów z ATV KOTOŃ, którzy mnie mocno dopingowali. Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie gmina i miasto Oława oraz przyjazne nastawienie mieszkańców. Impreza super zorganizowana i z rozmachem. Wrócę tutaj na pewno”.

Konrad Kacper Kamiński  - 1 miejsce w klasie SSV:
„Impreza Super Rally to świetny sposób na spędzenie czasu. Przyjechaliśmy do gminy Oława / miasta Oława bez, tak naprawdę, żadnego nastawienia, bo nie byliśmy wcześniej. Okazuje się, że fajna organizacja oraz kontakt z organizatorami sprawia, że z pewnością będziemy się pojawiać na kolejnych rundach GEPA Logistic Super Rally w tym sezonie. Skoro było do przejechania podczas imprezy ponad 100 km tras, to znaczy, że naprawdę jest co robić. Baza umieszczona w centrum miasta, to też dodatkowa atrakcja dla mieszkańców, którzy mogą z bliska zobaczyć motorsport. Dodatkowo ilość nagród dla zwycięzców sprawia, że motywacja i chęć walki rośnie wśród zawodników. Świadczy też o tym frekwencja. Ponad 80 załóg na starcie to też wielkie wyzwanie i organizacyjne i logistyczne. W tej kwestii też widać, że pracują przy Super Rally zaangażowani profesjonaliści. Do zobaczenia na drugiej rundzie w Białce Tatrzańskiej”.

Konrad Gola „Moto-Rad Racing Team” - 1 miejsce w klasie Sport do 150:
„Podsumowując, odcinki testowe były bardzo szybkie oraz wymagający dla kierowcy i samochodu. Duże brawa za organizację i za przygotowanie całej imprezy oraz stworzenie miłej rajdowej atmosfery. Konkurencji było dosyć sporo, także rywalizacja była ogromna, aby zająć 1 miejsce na podium. W drużynie Moto-Rad Racing Team nie zawiodło nic, ani załoga, ani samochód i ukończyliśmy I rundę na najwyższym miejscu na podium. Życzę Wam i sobie aby wszystkie  imprezy motorsportowe, były na tak dobrym poziomie jak I runda GEPA Logistics SUPER RALLY / gmina Oława / miasto Oława”.

Michał Szczurtek „Łódzki Klub Offroadowy”  - 1 miejsce w klasie Super Sport do 150:
To była nasza pierwsza impreza pod szyldem Super Rally. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem organizacji Super Rally i przygotowania trasy. Zwykle startujemy w rajdach przeprawowych, więc dużym zaskoczeniem było dla nas tempo imprezy. Było bardzo szybko. Wielokrotnie zamykaliśmy na odcinkach licznik, jechaliśmy na permanentnej odcince i mocno naginaliśmy prawa fizyki w zakrętach, co spotykało się z aplauzem ze strony licznie zgromadzonych kibiców. Jest gdzie, jest z kim, więc na pewno jeszcze wrócimy ścigać się na Super Rally!”.


Robert Obroślak „Militarne 4x4 Rally Team” - 1 miejsce w klasie Super Sport pow. 150:
„Sezon rajdowy 2017 rozpoczęty. Po zimowej przerwie, z dużą przyjemnością, przemierzyliśmy blisko 500 km aby wystartować w I rundzie GEPA Logistics SUPER RALLY - gmina Oława / miasto Oława. Runda ta zakończyła się dla nas bardzo szczęśliwie, pomimo, że w pierwszym dniu awarie i pechowe sytuacje nie odstępowały nas na krok. W sobotę zaplanowane było 6 odcinków testowych. Od samego początku nie dopisywało nam szczęście. Na pierwszym odcinku, po przejechaniu 2-3 km urwaliśmy lewy, przedni amortyzator. Z „dyndającym amorkiem” ukończyliśmy pierwszy i drugi OT osiągając 4 i 5 czas w klasie. Przed trzecim OT, do naprawy potrzebowaliśmy drobiazg - śrubę wytrzymałościową o odpowiedniej grubości i długości. Z pomocą przyszedł kolega z Oławy, który w 30 minut zorganizował 4 sztuki (Wielkie dzięki Waldi). Auto dało się naprawić, pomimo że gniazdo mocowania amortyzatora miało uszkodzony gwint. Niestety, po przejechaniu następnych kilometrów trasy, ponownie urywamy amortyzator. Kolejne 4 odcinki jedziemy, praktycznie, bez przedniego zawieszenia. Nie było możliwości naprawy - brak części i specjalistycznych narzędzi. Dodatkowo, w trakcie pierwszych sześciu OT, mieliśmy problem z elektroniką. Auto przechodziło w tryb awaryjny. Musieliśmy zatrzymywać się, gasić auto, wyłączać prąd i resetować. Strata kolejnych kilkunastu sekund. Podsumowując, dzień pecha: na 5 odcinku, brak amortyzacji spowodował wyrwanie maski, postój i stratę kolejnych sekund. Pierwszy dzień kończymy na 4 miejscu ze stratą 15 s. do 3 miejsca, 35 s. do 2 miejsca i 1,05 min. do 1 miejsca. Sobotnie popołudnie i wieczór to intensywne poszukiwania odpowiednich narzędzi i naprawa. Z pomocą przyszedł fantastyczny człowiek, właściciel warsztatu KOWAL, Rafał Kowalski. W godzinach nocnych udostępnił warsztat, narzędzia i poświęcił swój czas (Wielkie Dzięki). Po kilku godzinach pracy auto było gotowe do ścigania (Andrzej powiedział, że jest lepiej niż fabryka). W niedzielę postawiliśmy wszystko na jedną kartę. Jechaliśmy na granicy naszych i auta możliwości. Nie mieliśmy żadnych przygód. Na mecie, po ogłoszeniu wyników nieoficjalnych, okazało się, że odrobiliśmy straty i wygrywamy o 0,2 s. (tak, tak! dwie-dziesiąte sekundy) z drugim i 0,4 s. (tak, tak! cztery-dziesiąte sekundy) z trzecim. Całe podium, po ogłoszeniu wyników wstępnych, mieściło się w przedziale 0,5 s.! Podsumowując: runda szybka, bardzo dobrze zorganizowana z fajną atmosferą. Miło było znowu spotkać kolegów i poznać nowych. My, zawodnicy, mieliśmy idealne warunki do ścigania. Miasteczko rajdowe usytuowane na utwardzonym, oświetlonym i strzeżonym terenie w samym rynku w Oławie, z dostępem do czystych sanitariatów oraz z pełną obsługą cateringową. Przygotowaniem i obsługą serwisową naszego auta zajmuje się firma AB MOTORSPORT – Dzięki! Dziękujemy również za pomoc Rafałowi Kowalskiemu, Waldkowi Kuriacie, Organizatorom i Kolegom Rajdowcom”.


Wyniki I rundy GEPA Logistics SUPER RALLY na terenach gminy Oława i miasta Oława, 3-5.03.2017

Klasa Moto:
1. Wojciech Rencz
2. Marcin Suchodolski
3. Tomasz Bartoszuk

Klasa Quad 2x4
1. Przemysław Dąbek
2. Rafał Pazdur
3. Rafał Węglarowicz

Klasa Quad 4x4
1. ATV Kotoń Irek Ostafin
2. Adam Krysiak
3. ATV Kotoń Leszek Kotarba

Klasa SSV
1. Konrad Kamiński / Piotr Podralski
2. Xavier Retat / Daniel Krzyszpin
3. Piotr Cierzniewski / Michał Kazimierczak

Klasa SSV TURBO
1. Łukasz Łach
2. Mariusz Woźniczko
3. Nicolas Retat / Mateusz Rozkosz

Klasa Super Sport powyżej 150 KM
1. Robert Obroślak / Andrzej  Boguń
2. Adam Biliński / Artur Janda
3. Tomasz Wojtyra / Radosław Linder

Klasa Super Sport poniżej 150 KM
1. Michał Szczurtek / Sebastian Klonowski
2. Andrzej Dudziak / Ludwik Wikowicz
3. Mariusz Jeziorski / Przemysław Krzak

Klasa Sport powyżej 150 KM
1. Krzysztof Staniek / Zbigniew Łazarczyk
2. Jakub Zawłocki / Paweł Grzybowski
3. Wojciech Stala / Krzysztof Jednoróg
 
Klasa Sport poniżej 150 KM
1. Konrad Gola / Hubert Smuga
2. Stanisław Kajdy / Anna  Kajdy
3. Rafał Motyka / Mateusz Motyka

Puchar Can-Am, klasa Quad 4x4
1. ATV Kotoń Irek Ostafin
2. Adam Krysiak
3. ATV Kotoń Leszek Kotarba

Puchar Can-Am, klasa SSV
1. Łukasz Łach
2. Adam Goński
3. Marek Kubiczek / Damian Gacek

fot. Łukasz Łazarz